torsdag 10 juli 2014

Kvinna 22

Kvinna 22, skriven av Melanie Gideon, hade jag läst om lite här och där och tänkt att det nog var en trevlig bok, passande för mig. Den handlar om Alice som bor med sin man och två barn i San Francisco. Hon har börjat fundera över livets innehåll och om hon är kär i sin man eller ej. I samma veva blir hon erbjuden att delta i en anonym undersökning på nätet om äktenskap och kärlek. Alice hoppar på detta och blir mer och mer involverad i en forskare som leder undersökningen och de chattar för fullt till varandra.

Nja, säger jag. Jag funderade på att sluta läsa boken, men läste ut den ändå. Jag tycker att den var lite seg, jag blev irriterad på Alice, mysigheten som bör finnas i sådana här typer av böcker fanns inte. Nej, den här boken var inte i min smak.

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Men himla snyggt omslag i alla fall:)!

Boklusen sa...

Absolut! Sånt man gärna faller för, åtminstone jag:)!