torsdag 27 september 2012

The Descendants

Äntligen har jag sett en film! Som jag längtat men inte kommit mig för. Häromdagen var jag ensam hemma en kväll och då passade jag på att hyra en film. The Descendants.

Filmen handlar om Matt (George Clooney) som får veta att hans fru inte kommer att vakna upp ur sitt koma på sjukhuset. Matt och Elizabeth har två döttrar tillsammans och Matt har ägnat de senaste åren till att arbeta alldeles för mycket så relationen till döttrarna är inte enkel. Matts familj är också ägare till en stor bit mark på Hawaii (där filmen utspelas) och Matt måste ta ett beslut om marken ska säljas eller inte i samma veva som de har de sista dagarna med Elizabeth.

Vi får följa familjen de sista dagarna med olika händelser som dyker upp, döttrarnas reaktioner och svåra beslut.

Betyg: 3

3 kommentarer:

Sanna sa...

Låter lite som vad heter den ehhh the upside of anger, haru sett den?

Boklusen sa...

Nej, jag tror inte att jag sett den. Tycker du att den är bra, så att jag borde se den?

Sanna sa...

aa den tyck jag att du ska se ;D