lördag 23 juli 2011

Mirakelmannen


Sedan jag läste min första bok av Jonas Moström har jag sett fram emot att läsa fler av honom. Nu har jag läst Mirakelmannen som även den utspelas i Sundsvallstrakten. Boken handlar om kriminalkommissarie Johan Axberg som blir kontaktad av en barndomskamrat ang. ett dödsfall som skett i hembyn. Johan har mycket runt sig och är dessutom tillfälligt avstängd som polis, men åker dit i allafall. När han kommer hem till barndomskamraten hittar han honom mördad. Även om Johan är avstängd kan han inte släppa dödsfallen i hembyn utan stannar kvar.

Det är ett bra driv i boken och jag har svårt att lägga ifrån mig den, utan vill läsa vidare för att se hur det går i mordutredningen. Jag tyckte att Rymd utan stjärnor var bättre, men boken var helt okej som kriminalroman. Jag ska definitivt även läsa hans senaste bok Evig eld.

Betyg: 3

Inga kommentarer: