tisdag 5 april 2011

En flicka som kallas Alice

På den senaste tiden har jag läst några böcker av Kristin Hannah och tyckt att flera av dem varit mysiga att läsa så jag köpte pocketen En flicka som kallas Alice på bokus i vinter.

Boken handlar om Alice som dyker upp från ingenstans i staden Rain Valley. Hon gömmer sig i ett träd och pratar inte, är aggressiv och svår att få kontakt med. Polismästaren i staden ber sin syster som är barnpsykiater komma hem till stan och hjälpa henne med fallet.

Handlingen är alldeles för förutsägbar. Man förstår precis vad som ska hända i boken. Det gör det tråkigt, samtidigt som jag fortsätter att läsa bara för att få bekräftat det jag redan förstått. Boken kunde ha varit mer överraskande! Nu känner jag lite mer "Nja" till fler böcker av Kristin Hannah.

Betyg: 2

Inga kommentarer: