torsdag 4 mars 2010

Mina hemligheter


Den här boken "Mina hemligheter" av Sophie Kinsella, fick jag som boktips av en vän. Jag var inte så sugen att läsa den då, men köpte den då den fanns på bokrean. Nu har jag läst den på fjällsemestern och har skrattat högt flera gånger. Dråpligt rolig var den emellanåt. Den handlar om en tjej som avslöjar alla sina hemligheter för en man på ett flygplan då hon var säker på att hon skulle dö (och hade druckit lite för mycket) och det fick konsekvenser...

Det är svårt att betygsätta den här boken, för den var bra och rolig att läsa. Samtidigt har jag svårt att sätta en 4:a på en chick-lit. Hm. Men det blir betyg 3 i allafall.

4 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Vad härligt att din dotter också gillar bakböcker!!!

Jag tyckte också att denna bok var trevlig och skoj att läsa. Gav avkoppling och en del leenden!

Boklusen sa...

Ja, ibland vill man bara ha avkoppling och då passar chic-lit bra. Jag är inne i ett sådant stim just nu.

EvaB sa...

Det verkar vara en sådan där skön bok som man behöver ibland. Bra tips!

Boklusen sa...

Ja, ibland behöver man bara glida med i en annan värld och det gör man i den här boken. Roligt att du tittade in!