fredag 24 mars 2023

Bokhandeln i fyrtornet

 Bokhandeln i fyrtornet (häftad)

Nu har Sharon Gosling kommit med en ny bok på svenska, Bokhandeln i fyrtornet. Då jag tyckte mycket om hennes förra slängde jag mig över även denna. Till en början hade jag svårt att komma in i berättelsen, men ju längre lässtunder jag gav mig själv desto bättre blev det. Som så ofta. 

Rachel hjälper en äldre man att driva en bokhandel i en gammal fyr mitt i landet i Skottland. En dag dör han och hon får driva den på egen hand i väntan på bouppteckningen. I byn finns många olika personligheter som möts i bokhandeln, vilket blir som kära bekantskaper för mig som läsare. Det är härligt med dessa personligheter mitt på landsbygden. 

En mysig berättelse och jag hoppas att det ges ut fler böcker av Sharon så småningom på svenska.

Inga kommentarer: