tisdag 29 november 2022

Julhälsningar från ett slott i Normandie

 Julhälsningar från ett slott i Normandie (häftad)

 Jag har länge sett Jo Thomas böcker i sociala medier och läst så mycket gott om dem, men det har inte blivit av att jag läst. Nu har jag äntligen läst Ett slott i Normandie och nu är jag väldigt sugen att läsa hennes övriga böcker. Kanske blir det den om Skottland härnäst som också utspelar sig vintertid?

Här möter vi tre systrar som plötsligt ärver ett slott, något som de inte hade en aning om fanns i släkten. Det visar sig dock att slottet är i behov av omvårdnad och att reglerna runt ägandet inte är helt enkla. 

Detta är en feelgood-roman som var riktigt mysig att läsa. Allt från relationerna, miljöerna och maten föll mig i smaken. Så mysig läsning!

Inga kommentarer: