tisdag 27 september 2022

Fredagsklubben

 Fredagsklubben (inbunden)

I Fredagsklubben får vi en fiktiv berättelse, fast med mycket research, om konstnären Hilma af Klint och hennes kompisgäng "De fem". Deras vänskap och intresse för det spirituella och konsten som för dem samman till deras fredagsklubbsträffar. 

En intressant berättelse som varvas mellan dåtid i början av 1900-talet och nutid då utställningen om Hilma af Klint sätts upp på Guggenheimmuseet i New York. En sådan här berättelse som gör att man googlar, funderar och bildas samtidigt som man tar del av en intressant historia. 

Jag gjorde faktiskt så att jag bara läste denna bok på just fredagar. Normalt sett så läser jag en bok och har en som jag lyssnar på. Men nu läste jag två parallellt då jag bara läste denna på fredagar. En kul grej som faktiskt har öppnat upp för tanken att jag kan ha två böcker parallellt bara de är lite olika.

Inga kommentarer: