tisdag 5 april 2022

Ljuva känslor i blomsterbutiken

Ljuva känslor i blomsterbutiken Fröken Flora  (ljudbok)

 När jag skulle välja ny ljudbok så såg jag av en slump Ljuva känslor i blomsterbutiken av Lena Lindgård nedsparad i min bokhylla hos Storytel och valde den. Ellen Hassel äger den lilla blomsterbutiken "Fröken Flora" och en sen kväll kom en stressad, otrevlig man in för att handla en bukett. Den här mannen återkommer om man så säger. En mysig romance med förvecklingar. 

Många gånger när jag läser mysiga böcker blir jag så sugen på deras liv. En härlig blomsterbutik. En bokhandel. Ett café. Ett hundpensionat. Ja, man kan sälja in det mesta med ljuvliga känslor. I dessa tider kan det ju vara extra härligt att få uppleva en mer romantiserad vardag än den vi möter på nyhetssändningarna just nu. En stunds flykt från krigets hemskheter.

Inga kommentarer: