torsdag 30 september 2021

Det enda jag vill är att leva

 Det enda jag vill är att leva (inbunden)

 Nike, en kvinna i 40-års åldern, som lever i ett dåligt förhållande, börjar gå ut och gå med Linnea. Linnea är en äldre dag som blivit av med sin ledsagare och när Nike hörde detta tog hon kontakt med henne och började gå ut och gå med Linnea regelbundet. 

En bok om vänskap över generationer. Om hur oviktigt ålder är egentligen. Även om förhållanden och hur man vill leva. Det enda jag vill är att leva är titeln på Birgitta Bergins senaste bok, men man kan också verkligen fundera över hur man vill leva och med vilka. Vilka bidrar med glädje och lust? Vilka dränerar en på energi och skapar dålig atmosfär?

Av de jag läst tidigare av Birgitta så vågar jag säga att detta är den bästa hittills. Så mycket allvar, men ändå glädje och hopp. Ser verkligen fram emot kommande böcker!

Inga kommentarer: