onsdag 18 augusti 2021

Många lögner små

 Många lögner små (inbunden)

Annika Estassy är en författare jag läst mycket av och tyckt mycket om. Därför såg jag fram emot den helt nyutgivna Många lögner små där handlingen fortsätter i den lilla byn Måneby. Jag hade lite svårt att komma in i boken till en början och ogillade Majas alla lite väl stora lögner. Sånt blir ju bara ett elände... 

Men så fanns en humor och härliga personporträtt som gjorde att jag ville fortsätta läsa och berättelsen bara växte ju mer jag läste. Så när den väl var slut så ville jag bara ha mer. Jag vill veta hur livet fortsätter för Maja och Solveig. Jag tycker ju om dem riktigt mycket nu. Vad jag förstår så är det här den sista boken i trilogin om Måneby, men förhoppningsvis får vi läsa mer av Annika Estassy framöver.

Inga kommentarer: