tisdag 19 januari 2021

Klubben för lyckliga slut

 Klubben för lyckliga slut (inbunden)

Jag har tyckt mycket om Caroline Säfstrands tidigare böcker så när jag började läsa Klubben för lyckliga slut så hade jag höga förväntningar. Sådant brukar vara riskfyllt. Risken är att det blir platt fall. Men inte... Jag älskade Klubben för lyckliga slut och försökte dra ut på läsningen så mycket som möjligt samtidigt som jag hela tiden längtade efter att läsa. 

Det som gör boken så fin är att persongalleriet är fantastiskt. De flesta människor i boken är sådana som man bara vill läsa mer om. Man vill fortsätta följa dem i deras liv, i med- och motgång. Miljöerna är mysiga, både inomhus och utomhus. Hallå, Helsingborg och Råå, jag flyttar direkt till Skåne! Berättelsen är fin. Både svärta och värme, men med en strimma av hopp. Så härligt! Jag längtar redan till nästa bok av Caroline Säfstrand!!!

Inga kommentarer: