tisdag 22 september 2020

Den förlorade årgången

Den förlorade årgången (inbunden)

Ibland kan jag känna mig så sugen på en bok innan jag börjar läsa, men så är det något som gör att jag inte fångas riktigt av berättelsen. Så blev det för mig nu när jag läste Den förlorade årgången av Ann Mah. Varför är frågan. Jag tycker mycket om miljöerna och att det finns mycket mat och vin med i boken. Jag tycker ofta om när andra världskriget finns med på något sätt. Men den här berättelsen griper inte riktigt tag i mig, kanske är den lite för långsam för min smak just nu. I ett annat skede kanske jag tyckt annorlunda. 

Vi möter Kate som bor i USA och läser för att klara "Masters of Wine", för att öva åker hon över till familjens vingård i Bourgogne, Frankrike. Där bor hon hos sin kusin Nico och hans fru och hjälper dem med att städa källaren. Där finns icke upptäckta skatter och information om släktens förflutna.

Inga kommentarer: