torsdag 16 juli 2020

Rött, vitt och kungligt blått

Rött, vitt och kungligt blått (kartonnage)

Jag har helt glömt bort att skriva om mina tankar kring boken Rött, vitt och kungligt blått av Casey McQuiston. Verkligen ett misstag för det är ingen bok jag glömt bort egentligen, tvärt om. Här möter vi presidentens son och prinsen av England som blir förälskade i varandra. Ni förstår, upplagt för dilemman. Dels deras status i de olika länderna och så två pojkar, vilket kanske inte faller i så god jord i konservativa England.

Rött, vitt och kungligt blått är underhållande, tankeväckande, rapp och lite rolig. Verkligen (för mig) en annorlunda romance som jag bara inte kunde låta bli att tycka väldigt mycket om och ville inte sluta läsa när jag väl börjat. Rekommenderas till alla!

Inga kommentarer: