torsdag 18 juni 2020

Jamåhonleva

 Jamåhonleva (ljudbok)

Hujedamej, vilken spännande bok! Nagelbitande kan man milt sagt säga. Egentligen är inte den här genren min favorit, men i min strävan att läsa alla nominerade till Årets bok så lyssnade jag på Anders Roslunds Jamåhonleva. Det här är den nionde boken om Evert Grens, men min första i serien och det gick utmärkt att hoppa in nu även om man naturligtvis har mer bakgrundskunskaper om man hängt med från början.

Evert Grens blir kallad till en mordplats och gör genast kopplingar till ett fall för många år sedan då mordet sett ut på liknande sätt. Han börjar gräva i fallet och upptäcker läckor i polishuset och kopplar sedan samman det med flera andra fall. 

En ganska typisk kriminalroman, men med så mycket spänning och överraskningsmoment. Rekommenderas verkligen till alla er som älskar sånt! Själv ska jag nog läsa lite feelgood ett tag :)! Då jag lyssnade på boken fick jag även ta del av diverse ljudeffekter som det inte brukar vara med i ljudböcker. Lite nytänk och kul!

Inga kommentarer: