tisdag 10 september 2019

Flygfärdig: om när barnen lämnar boet

Flygfärdig: Om när barnen lämnar boet (ljudbok)
En kväll kom ett tips om Linda Skugges bok Flygfärdig upp på instagram. Jag började läsa inlägget och fångades direkt då även jag har en unge som är flygfärdig. Nyfiken på Lindas tankar började jag genast lyssna.

Linda Skugge har ett härligt skrivande. Ett språk som är slagfärdigt och utlämnande på samma gång. Både sorgligt och lite komiskt. En del igenkänning blir det och andra delar är det inte. Men intressant. Sedan älskar jag hur hon gör både litterturkopplingar och delar med sig av recept.

Jag kommer definitivt att läsa mer av Linda Skugge framöver. Jag är nyfiken på hennes böcker 45 - Morbus Addison och Äktenskap. Äktenskap är nyutgiven och har hyllats i medier.

Inga kommentarer: