tisdag 5 mars 2019

Ditt eller mitt hjärta

Ditt eller mitt hjärta (ljudbok)

Sådär ett antal dagar försent lyssnade jag på årets "Alla hjärtans-dag novell" som Lovereads gett ut för andra året i rad. I år var det Ditt eller mitt hjärta av Elvira Berg, en författare som vi nog kommer att få läsa en del av framöver. Jag är mycket sugen att läsa hennes nyutgivna Bröllopsbyrån. 

Hur som helst var denna en kort novell som jag lyssnade på under en enda promenad. Ibland är det härligt att både börja och sluta lyssna på samma runda. Sanna är designer och letar butikslokal och har i princip blivit lovad en av sin hyresvärd om hon bara kan betala tre månadshyror i förskott, vilket hon har svårt med. En dag ser hon hyresvärden stå med en man och visar lokalen och Sanna blir naturligtvis förtvivlad.

En kort novell om kärlek, vänskap och oväntade möten. En alldeles perfekt alla hjärtans-dag novell!

Inga kommentarer: