torsdag 24 maj 2018

I fel sällskap


En deckarförfattare jag gärna vill läsa när hon kommer ut med nya böcker är Viveca Sten och nu har hon precis släppt I fel sällskap, som är den 9:e delen i serien "Morden i Sandhamn". Här får vi möta Mina som blivit misshandlad för tusende gången av sin man, men denna gång har det gått så långt så hon får åka ambulans till sjukhuset. Räddad av någon okänd som larmade 112. Åklagaren Nora Linde får ta hand om fallet tillsammans med ett par poliser och det visar sig att kvinnomisshandel inte är det enda brott Andrejs ägnat sig åt.

I fel sällskap är lika spännande som Viveca Stens deckare brukar vara, men den här gången har den inte det lilla extra. Jag skulle så gärna velat följa Noras liv lite mer, varit mer på Sandhamn och fått lite mer av det där som jag vill ha av en deckare, jag som inte har kriminalromaner som favoritgenre men gärna läser då och då. Lite mer "lulllull" helt enkelt!

Inga kommentarer: