tisdag 24 april 2018

Årets bok 2018

Här är de nominerade till Årets bok som presenteras av Bonniers bokklubbar. 12 böcker ska bli en och vinnaren presenteras i höst. Men from nu kan man gå in och rösta.

- "1793" av Niklas Natt och Dag
- "Den lilla bokhandeln runt hörnet" av Jenny Colgan
- "Den svavelgula himlen" av Kjell Westö
- "Husdjuret" av Camilla Grebe
- "Koka björn" av Mikael Niemi
- "Kvinnan i fönstret" av AJ Finn
- "Annabelle" av Lina Bengtsdotter
- "Mischling" av Affinity Konar
- "Mitt hjärtas oro" av Malou von Sivers
- "Nej och åter nej" av Nina Lycke
- "Skrik tyst så inte grannarna hör" av Karin Alfredsson
- "Stanna hos mig" av Ayobami Adebayo

Den enda bok jag läst är "Den lilla bokhandeln runt hörnet". Så nu ska jag satsa på att läsa de övriga innan de utser en vinnare. Det får bli min utmaning för 2018!

Inga kommentarer: