måndag 24 juli 2017

Midnattsrosen

Vilken dröm! Jag fångades direkt av Midnattsrosen - Lucinda Riley och intresset hölls kvar rakt igenom de 586 sidorna. När Anahita är elva år träffar hon prinsessan Indira och vänskapen mellan de två slår till direkt och förändrar livet för Anahita på ett sätt hon inte kunnat föreställa sig innan. Deras tidiga ungdom tillbringas i Indien och senare tonår i England.

Parallellt med den här handlingen har vi också en filminspelning i England i nutid där skådespelaren Rebecca bor på Astbury Hall och dras in i ett nyfiket letande på historien. Jag ogillar att avslöja för mycket om handlingen så jag ger mig där.

Den här boken har allt. En fantastisk historia, härliga, intressanta miljöer och utspelas under lång tid. Om ni inte har läst den kan jag bara säga: LÄS!!

I höst kommer Lucinda Riley ut med en ny bok på svenska De sju systrarna, den första i en serie på sju böcker. Jag kommer helt klart att hänga på låset när den släpps!

Inga kommentarer: