måndag 27 februari 2017

Det kommer alltid en ny himmel

Åh, vilken underbar bok! Jag läste Det kommer alltid en ny  himmel, skriven av Lori Nelson Spielman, i ett svep när jag var förkyld. Underbart att få sträckläsa och vilken bok! Över mina förväntningar...

Bretts mamma Elizabeth har precis dött i cancer och hennes arv blir att fullfölja en bucket-list från när hon var ung. En punkt per månad ska hon klara av under ett år och efter varje punkt har avslutats får hon ett brev av advokaten. Bretts mammas mål var att hon skulle finna glädje och  mening med livet då hon inte trodde att dottern hade gjort det ännu i sitt 34-åringa liv.

En bok med önskningar, drömmar, kärlek, vänskap och bekymmer så klart. Gillar gör jag att storyn inte är så självklar utan jag får rätta till mina tankar om slutet ett flertal tillfällen under läsningens gång.

Vi hade den här boken som bokklubbsbok och vi tyckte alla mycket om den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för tipset :) Den boken måste jag också läsa.