torsdag 29 september 2016

En underbar njutning...

Te. Åh, vad jag har kommit att älska te! Med tiden har det blivit i princip endast löste som jag dricker när jag är hemma och det avnjutes helst uppkrupen i soffan under en filt i lugn och harmoni. Jag har provat mig fram och även om jag vet att gröna teer är nyttigast så är det endast svarta som jag köper, för dem gillar jag bäst.

Earl grey har jag alltid hemma. Sedan varierar jag mig med lite andra smaker och har alltid två teer i gång samtidigt. Just nu är det Earl Grey lyx  och NK:s höstblandning. Båda från NK och är så goda.

Jag köper bara te i teaffärer och allra helst på NK. Trevlig personal och så mycket att välja på. Många årstidsbundna blandningar också vilket gör det roligt med variation och lite nytt. Tyvärr bor jag alldeles för långt ifrån NK, men så fort jag kommer till Stockholm av någon anledning så rusar jag dit. Prioriterar te före det mesta.

Jag har förstått att många bokälskare också tycker mycket om te. Vilka är era favoriter? På jobbet dricker jag påste och väljer gärna Earl Grey även där. Sedan varierar jag gärna med frukt- och bärteer av olika slag.

4 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Jag är en riktig kaffeälskare, men jag MÅSTE ha en kopp kvällste. Gillar också mest svart och Earl Grey är en ständig favorit, men jag varierar med Guteblandning och Lundablandning (den senare från tehuset Java som visst också finns i Stockholm nuförtiden).

Boklusen sa...

Lyx är att ha ett par tre olika teer att välja mellan!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag älskar också te! Dricker också bara löste och har blivit en sådan där jobbig typ som ska ha vattnet i rätt temperatur beroende på tesort. Brukade mest dricka fruktigt grönt men fick tips om att rött är bra när ammar så nu har jag gått över till det. Fick med mig ett väldigt gott nu senast; apelsin & kaktus (rött) från Göteborgs Tehandel.

Boklusen sa...

Haha! Jag har precis köpt en vattenkokare där jag kan ställa in temperaturen. Känns just nu helt otroligt att jag kunnat ha en utan detta tidigare:).