måndag 15 juni 2015

Tidvatten

Då och då faller jag för dessa lättlästa Harlequin-romaner. Jag tror det är de vackra omslagen som gör att jag dras till dem samt att jag ibland bara vill dras in i en lättvindig värld, ungefär som en feelgood-film på tv. Man är där en stund och sedan är det bortglömt lika snabbt.

Tidvatten handlar om Mary June och hennes make Preston som bor på egendomen Sweetgrass i den amerikanska södern. Preston får plötsligt en stroke och får tillbringa en längre tid på sjukhuset. I samma veva blir det tydligt att Sweetgrass har stora ekonomiska svårigheter. Mary June vet inte hur hon ska göra och försöker hämta stöd hos barn och vänner.

En bok om vänskap och familjeliv. Om hur det förflutna kommer ikapp efter ett tag och hur man blir tvungen att hantera det. Jag saknar lite mer fyllighet, stuns och känsla i boken. Den griper mig liksom inte. Tyvärr...

Inga kommentarer: