tisdag 1 juli 2014

Ett halvårs läsning

Jag visste det! Jag har läst ovanligt få böcker detta första halvår, 23 stycken. Jag vet inte vad det varit, men mycket av min "lediga" tid har jag ägnat åt annat än att läsa böcker. Vi får se om nästa halvår ser annorlunda ut!

Förr eller senare exploderar jag - John Green
Boel och Oscar - Josefine Sundström
Allt för dig - Sheila O'Flanagan
Tango för vilsna själar - Lucy Dillon
Glasverandan - Ann Cleeves
Sparkle - Kaya McLaren
Vinter i drömhuset - Maeve Binchy
En god kvinna - Danielle Steel
Äta kakan och ha den kvar - Kristin Emilsson
Amerikauret - Vibeke Olsson
Blicken - Åke Larsson
För mycket lycka - Alice Munro
Bord för fem - Susan Wiggs
Hon hette Jennie - Moa Herngren
Barnmorskan i East End - Jennifer Worth
En liten värld - Åsa Hellberg
Vårkänslor - RaeAnne Thayne
Den man älskar - Mari Jungstedt
Pojkvännen - Nora Roberts
I maktens skugga - Viveca Sten
Som om inget hade hänt - Maja Britzelli
Tills kärleken skiljer oss - Anna Lönnqvist
Om du bara visste - Caroline Säfstrand

Totalt 23 böcker.
2 manliga författare och resten är kvinnliga.
11 böcker har svenska författare. 

2 kommentarer:

boksnoken sa...

23 är ändå bra tycker jag! Stor majoritet kvinnliga författare :-).
Jag har läst 28 böcker första halvåret, vilket är bra för att vara jag.

Boklusen sa...

Ja, jag vet inte varför det blir så många kvinnliga författare. Det är inget jag tänker på när jag väljer böcker. Konstigt!