onsdag 16 februari 2011

Kan man få lässtress?

Tänk att här sitter jag nu framför datorn igen i stället för att läsa?! Någon gång emellanåt kan jag drabbas av lässtress och det är inte negativt egentligen för jag älskar ju att läsa. Men nu har jag flera tidningar som jag vill läsa plus att flera böcker. Jag fick extra läslust efter vår bokklubbskväll i måndags.

Igår kväll började jag läsa en engelsk bok. Den kommer säkert att ta en evighet, om jag ens kommer igenom den. Min tanke är att läsa åtminstone en engelsk bok per år för att hålla engelskan vid liv, så nu var det dags. Jag har fått boken av en god vän som tyckte mycket om den så den är säkert bra, men jag läser engelsk text så långsamt och saknar flytet som jag har i svenska böcker.

4 kommentarer:

boksnoken sa...

Förut läste jag en hel del böcker på engelska, men nu var det många år sen sist. Jag skulle gärna läsa på engelska igen, men hur ska man hinna läsa allt som man vill läsa?! Man får väl säga upp sej från jobbet kanske (det stjäl ju alldeles för mycket tid) ;-)

Jeanette sa...

Jag vet precis vad du menar. Ibland blir jag stressad över att det vardagliga livet är i vägen för min läsning. Hade ju hemskt gärna legat i soffan och läst hela dagen, men tydligen måste man gör annat också ibland. Som att jobba och äta mat och sånt. ;)

Lotta sa...

Absolut! Men jag blir mest stressad de perioder när jag hellre gör annat än läser. Då får jag dåligt samvete över att jag inte tar mig tid att läsa när jag borde. Det finns ju så mycket man vill läsa men hur ska man hinna med allt?!

Boktokig Eva Boström sa...

Jodå, jag drabbas av lässtress jag med!

Tack för den snälla kommentaren på Alla hjärtans dag. Jag tycker om att kika in hos dig med! :)