måndag 17 maj 2010

Någon sorts frid


Jag har varit förkyld och sängliggande i några dagar och inget ont som inte har något gott med sig. Det goda var att jag hade mer tid än vanligt att läsa. En positiv läsupplevelse är boken Någon sorts frid skriven av Camilla Grebe och Åsa Träff. Det är två systrars debutroman, en kriminalroman. De har suttit på var sitt håll och mailat en text till varandra och fyllt på allteftersom, ändå kände jag inga luckor i flytet när jag läste boken. Boken är bra skriven och jag ser fram emot att läsa uppföljaren!

En sak som är annorlunda med den här kriminalromanen är att huvudpersonen är psykoterapeut. Jag kan inte komma på att jag läst någon bok med det yrkesvalet inom krim tidigare, så det känns som ett nytt grepp motför de traditionella poliserna.

Betyg: 4

Inga kommentarer: