måndag 13 juni 2022

När vargarna kom

 När vargarna kom (ljudbok)

 Mitt mål är att hinna läsa så många nominerade som möjligt till Årets bok innan det är dags för tillkännagivandet i höst därav valet av När vargarna kom av Charlotte Mcconaghy. En väldigt annorlunda bok som överraskar regelbundet. Inti flyttar till Skottland tillsammans med ett gäng biologer för att återinföra vargar i området. Ett inte alltför varmt välkomnande väntar utan tvärtom en stor skepticism. 

Själv kände jag inte till så mycket av handlingen innan jag började läsa och jag tror att boken tjänar på det så jag ska inte skriva mer heller. När vargarna kom är helt klart läsvärd, men kommer inte att få mina röster till Årets bok. Jag är dock glad över att jag har läst boken och den är hyllad av väldigt många.

Inga kommentarer: