söndag 27 februari 2022

Vårkänslor på Lyckans gård

Vårkänslor på Lyckans Gård

 För ett tag sedan läste jag Vårkänslor på Lyckans gård av Carole Matthews, en tid då jag verkligen ville ha lite försmak av våren. Det fick jag! Och feelgood! En riktigt mysig bok som utspelar sig på den engelska landsbygden. 

Här möter vi Molly som tar emot barn/ungdomar som har det jobbigt i skolan och behöver miljöombyte på sin lantgård. Här får de hjälpa till att sköta djuren och hitta tillbaka till sig själva. På något sätt har både barn och vuxna på gården lite att klura på och tillsammans växer det och funkar riktigt bra. Självklart dyker kärleken upp också. 

Det står del 1 om den här boken på Bokus så jag hoppas verkligen att det kommer fler delar för här vill jag hänga ett tag till. Härlig feelgood!

Inga kommentarer: