torsdag 6 januari 2022

Frågar åt en vän

Frågar åt en vän (inbunden) 

Av någon outgrundlig anledning hade jag fått för mig att Sara Molins nya bok Frågar åt en vän var en julbok, men det var det såklart inte. Vet inte hur jag tänkte. Men hur som helst så gick den ju alldeles utmärkt att läsa under julhelgerna ändå. 

Jag tycker mycket om Sara Molins böcker. Kanske just för att hennes huvudpersoner har "vanliga" yrken som lärare, sjuksköterska och kriminalvårdsinspektör. Sedan har de kärleksbekymmer, fina vänner, råkar ut för lite roliga händelser och så ett lyckligt slut. Vad mer behöver man egentligen? Fin underhållning. Jag tyckte konceptet att bo två veckor hos sina syskon var lite kul. Det skulle vara roligt! 

Härlig läsning och jag ser fram emot nästa bok av Sara Molin!

Inga kommentarer: