fredag 24 september 2021

Ellens val

 Kärleken                             Lockelsen                               Friheten       

För ett tag sedan så läse jag den första boken om Ellens val av Helena Dahlgren, men av någon outgrundlig anledning så blev det inte av att jag läste del 2. Men nu för någon vecka sedan så läste jag Kärleken och kunde inte vänta utan strax därpå läste jag Lockelsen och nu Friheten. 

Det är lockande att läsa om Ellen. Jag vill bara veta mer om både henne och hennes väninnor. Hur ska det gå med deras relationer? Studera på universitetet som kvinna i början på 1900-talet, hur var det? Att få kämpa för att få rösta och få andra liknande villkor som männen har. Olika sociala grupperingar och samhällsklasser, hur hade de det?

Ja, ni hör. Omöjligt att inte läsa. Nu kommer nästa del i februari så där har jag något att se fram emot. Att både få fina berättelser samtidigt som man får en inblick i vardagslivet i början av 1900-talet är fantastiskt. En serie att verkligen tycka mycket om. Att det är två olika författare som skrivit dessa fyra delar är inget som märks. Allt flyter på så fint. Otroligt! Läs!!!

Inga kommentarer: