måndag 5 juli 2021

Er tredje man

Er tredje man (inbunden)

Alltså, jag verkligen njuter och älskar Denise Rudbergs böcker! Nu är Er tredje man precis utgiven och det är den tredje delen i serien om Elisabeth, Signe och Iris i kontrahenterna. Man får följa alla tre kvinnorna som lever olika privatliv och har olika svårigheter och glädjeämnen samtidigt som de förenas via försvarsmakten. Jag vet inte varför, men allra bäst tycker jag om när vi hälsar på i Signes liv. Särskilt i den här boken då Signe bor på en ö i skärgården då hon arbetar åt professorn. Lite feelgood mitt i allt elände under andra världskriget. 

Som vanligt i den här serien så är böckerna alldeles för korta och jag tycker heller inte att Er tredje man har ett riktigt avslut utan man får tålmodigt vänta tills nästa del kommer. Jag tycker ju om att läsa böcker om andra världskriget och att här få en skildring ur ett kvinnoperspektiv tycker jag är fantastiskt. Älskar också alla adresser, hänvisningar och beskrivningar av olika lokaler som finns i boken. Ser nu fram emot del 4 nästa vår!

Inga kommentarer: