måndag 28 juni 2021

Gröna, sköna vårvindar

Gröna, sköna vårvindar (inbunden)

Så var det äntligen dags för den fjärde delen i Christoffer Holsts serie om Cilla Storm, Gröna , sköna vårvindar. Det är verkligen ett lyckat exempel på spänning och feelgood. Något som jag tycker verkar vara svårt att få till, åtminstone hittar jag inte många sådana lyckade böcker. Men Christoffer lyckas galant. Spänningen hålls till liv  samtidigt som vi får njuta av fina mat- och vinbeskrivningar. Relationerna sitter fint också, mysiga personporträtt som man gärna vill följa och lära känna mer. 

Vad jag förstått så är det här sista delen om Cilla Storm. Jag ser med stor spänning fram emot kommande böcker av Christoffer Holst. Undra vad som ska hända nu? Läsa dem kommer jag definitivt att göra!

Inga kommentarer: