torsdag 10 september 2020

Söta, röda sommardrömmar

 Söta, röda sommardrömmar (e-bok)

 

För ett tag sedan insåg jag att jag ju inte läst den första delen i Christoffer Holsts serie om Cilla Holm. Ett absolut måste så jag slängde genast mig över den. Inte helt fel faktiskt för nu är hjärnan lite mer förberedd för den tredje delen som ges ut nu i höst. 

Cilla Holm har hyrt en kolonistuga på ön Bullholmen för att läka sina kärlekssår samt vila sig lite från storstadslivet som skvallerjournalist. Här möter hon en granne som hon börjar hänga med och precis då sker ett mord ute på den lilla ön. 

Christoffer Holst skriver både mysigt och lite spännande på samma gång och lyckas bra med den kombinationen. Jag tycker inte alltid att det är så enkelt utan generellt föredrar jag feelgood eller spänning, men i det här fallet lyckas det väl alltså. Jag älskar alla kopplingar till mat och vin. Det är höjdpunkter i läsandet. Jag bara väntar på att Christoffer Holst ska ge ut en renodlad bok om mat och vin. 

Nu ser jag fram emot del tre som utspelar sig under vintern och ges ut i oktober.


Inga kommentarer: