tisdag 7 juli 2020

Den lilla bokhandeln i hamnen

 Den lilla bokhandeln i hamnen (inbunden)

Att läsa senaste boken av Jenny Colgan är verkligen en högtidsstund för en feelgood-älskare. Och så blev det även med den senaste, Den lilla bokhandeln i hamnen. Zoe behöver ett billigt boende och till sig och sin son samt ett jobb, så hon åker till Skottland. Blir barnflicka till några "vilda" barn och börjar vikariera för tjejen som har den lilla bokbussen.

Vi får se Skottland genom Zoes nyfikna ögon och får återigen se dess skönhet. Dessa böcker gör att jag vill sätta mig på flyget omedelbums och öppna en bokhandel eller något litet café i någon mindre ort där.

Härlig feelgood med diverse hinder så klart, men när boken är slut känns det som att jag skulle kunna ha fortsatt i några hundra sidor till. I stället får jag snällt vänta på nästa bok av Jenny Colgan som jag inte alls vet när det blir. Nåväl. Läs och njut ni som ännu inte gjort det!

Inga kommentarer: