tisdag 26 november 2019

Julafton på den lilla ön i havet

 Julafton på den lilla ön i havet (inbunden)

Jag har ju tyckt väldigt mycket om Jenny Colgans tidigare böcker som utspelar sig på den lilla ön Mure i Skottland, men hennes helt nyutgivna Julafton på den lilla ön i havet överglänser de tidigare. Tyvärr är det den sista boken om Flora på Mure för jag hade gärna följt med ett tag till.

Här får vi fortsätta följa Flora och hennes inte helt enkla relation med Joel och alla de andra relationerna på ön. Läkaren Saif och läraren Lorna. Fintan och Colton. Ja, jag tycker så mycket om dem alla och hade så gärna fortsatt i deras liv. Men, men, allting har sin ände.

Om du ska läsa någon julbok i år, så läs denna. Men läs del 1 och 2 först om du inte gjort det för då blir det mycket bättre. Feelgood på högsta nivå med både leenden och tårar under läsningens gång.

2 kommentarer:

Cecilia Johansson sa...

Har läst två böcker av jenny, men valde att avbryta den sista då jag upplevde den som rörig.

Boklusen sa...

Så tråkigt! Jag gillar dem skarpt, särskilt de som utspelar sig på ön Mure.