tisdag 3 april 2018

Chokladägget

Under veckan före påsk och under påskhelgen har jag lyssnat på den korta berättelsen Chokladägget av Mia Ahl. Den handlar om Jenny som jobbar som tandsköterska på sin mans mottagning och trivs inte riktigt med jobbet. Inte heller med hur deras förhållande har utvecklats. Av en slump träffar hon på en man som har ett café och hon får erbjudandet om att gå en chokladtillverkningskurs.

En kort roman om kärlek, vänskap och livet. Helt okej berättelse, men jag tycker att den är "tunn" och ger inte mycket mer än lite förströelse under tiden jag lyssnar. Jag tror inte att jag kommer att lyssna på den förste delen Skumtomten.

2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Håller med om att den är mysig för stunden, men inte så mycket mer kanske. Jag har lyssnat på båda, precis kring respektive högtid, och då görs de som bäst. Jag ser fram emot del tre i serien.

Boklusen sa...

Jag kan tänka mig att lyssna vidare på den som utspelar sig i juletid och även del tre. Det blir lite extra när man läser dem vid rätt tid!