torsdag 1 februari 2018

Bakom din rygg

Det var länge sedan jag läste något av Sofie Sarenbrant, men för ett tag sedan fick jag syn på Bakom din rygg på Storytel och började lyssna. Sen var det kört! Jag fick lyssna och lyssna, vid alla tillfällen jag kunde komma på. Så spännande var det!

Angelina börjar jobba på Salong de Luca. Rivalitet uppstår mellan henne och kollegan Jenny. Dessutom börjar Jennys kunder att välja sig hos Angelina i stället. Sedan hittas en kund mördad. Vem kan ha mördat honom? Nu vill jag inte skriva mer om handlingen, för då är jag rädd att jag förtar spänningen för er. Läs i stället!!

Korta kapitel, som växlar mellan tre perspektiv. Angelina, Jenny och ägaren av frisörsalongen Stefano. Lika spännande oavsett perspektiv. En riktig bladvändare i deckargenren! Bravo Sofie!!

2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag har länge tänkt läsa den här boken. Deckare är egentligen inte min genre, men jag har läst och tyckt om hennes tidigare böcker, så det känns självklart att läsa även denna. Dock kommer det så många andra böcker i vägen ;)

Boklusen sa...

Jag läser heller inte så många deckare, men då och då är det roligt. Den här var riktigt bra!