tisdag 5 december 2017

Storstadskärlek

Storstadskärlek är Lina Forss andra roman i serien Stockholm romance. Jag läste även hennes första och den här är minst lika bra. Här träffar vi begravningsentreprenören Fia som möter investmentbankiren George när han kommer in till begravningsbyrån för att prata om sin fru som precis dött. Attraktion uppstår och båda blir förvirrade då situationen dessutom är minst sagt speciell.

En annorlunda lite oväntad story och även lite förvånande då jag trodde att handlingen enbart skulle utspelas i Stockholms lyxiga värld, men vi är nästan lika mycket i en mindre ort på landsbygden. Romantik, underhållning och intriger! Roligt att det blir fler och fler svenska författare som skriver romance! Heja, heja! Nu ser jag fram emot Lina Forss nästa bok i serien.

Oj, nu ser jag precis att jag är citerad på baksidan av boken:
En romantisk bok om en stark karriärstjej i ett tjusigt Stockholm. - Boklusens bokblogg om Arvtagerskan Kul!


2 kommentarer:

Lina Forss sa...

Tack snälla snälla finns bästa Boklusen, vad glad jag blir ♥️. Så spännande och roligt att höra dina tankar om din läsning. Än en gång tack, för Arvtagerskan blurben och nu����������✨. Kram från Lina Forss, skrev igår också �� men lyckades radera ��

Boklusen sa...

Roligt att du varit inne och läst här, Lina!