måndag 27 november 2017

Livet går så fort. Och så långsamt.

Ännu en seriöst bra skriven bok av Martina Haag. Lite fundersam var jag då jag tyckte mycket om hennes förra, Det är något som inte stämmer, men även denna Livet går så fort. Och så långsamt. är riktigt bra. Sådär så det griper tag i en.

En återblick till högstadiet. Om det är Martinas självupplevda uppväxt eller en blandning av fantasi och verklighet, det vet jag inte. Men tufft är det att gå på högstadiet. Man ska säga rätt, bete sig rätt, umgås med rätt personer och ha rätt kläder. Annars kan det bli helt fel. Att hela tiden behöva tänka på allt det här är hur jobbigt som helst.

På endast 176 sidor hinner Martina sätta fingret på högstadiet. Ett högstadium där jag tror de flesta av oss kan känna igen delar av. Eller allt. Beroende på var man stod på rangstegen och var man växte upp någonstans.

1 kommentar:

Villa Frejas bokblogg sa...

Den ser jag mycket fram emot att läsa. Gillade hennes förra!