tisdag 14 mars 2017

Att falla

För många år sedan läste jag flera böcker av Jane Green, men sedan har det varit tyst från henne. Så när jag fick nys om att hon kommit med en ny bok på svenska så skyndade jag mig att reservera den på biblioteket. Att falla. 

Att falla handlar om Emma som flyttar från New York till en mindre stad i Connecticut för att byta liv. Bort från stress och ytligheter till fridfullhet och meningsfullt leverne. Hon hittar ett mysigt hus med utvecklingspotential och hyr det av Dominic, hyresvärden som bor på andra sidan gatan tillsammans med sin sexårige son.

I början av boken föll jag direkt in i handlingen och tyckte att det var så trevlig läsning. Efter ett tag övergick det i för mycket självklarheter och jag började fundera över vad som skulle hända nu framöver då det var så mycket kvar av boken då allt redan liksom var löst. Då kom hindret. Och nu säger jag inget mer om ni själva vill läsa boken. En avkopplande härlig roman!

Inga kommentarer: