fredag 11 mars 2016

All roads lead to Rome

En av de filmer jag plöjde under mina filmdagar var All roads lead to Rome med bl.a. Sarah Jessica Parker i huvudrollerna. Jag sökte en romantisk komedi och fick tipset om denna som gick på bio under 2015.

Så här beskriver SF bio filmen:
En romantisk komedi som utspelar sig i ett bedövande vackert Italien. Maggie är en ensamstående mamma och collegelärare från New York, som i ett försök att återknyta kontakten med sin tonårsdotter reser till en by i Italien som hon besökte som ung. Medan gamla känslor väcks till liv på nytt, vill Maggies dotter inget hellre än att återvända hem.

Om de hade lagt till lite andra förvecklingar och ljuspunkter hade filmen fått ett helt annat värde i mina ögon sett. Jag tycker att den bitvis var lite seg och vissa delar för långa och för invecklade. Synd på en i sig bra story och bra skådespelare!

Inga kommentarer: