måndag 8 februari 2016

Konsten att vara Caroline

Vad ska jag säga om Konsten att vara Caroline? Å ena sidan... Å andra sidan... Hur som helst handlar den om Caroline, en ung tjej som jobbar på en mataffär och är inte alls förtjust i sin nya chef och hur hon hanterar anställda och kunder. För att snuva arbetsgivaren på vinster så plockar Caroline bl.a. hem oxfilé och märker om det som något billigt kött så att hon sparar en slant. Plötsligt en dag ligger det en lapp i hennes fack på jobbet, någon har märkt hennes fuffens.

Å ena sidan är det en bok med gott flyt och flera trevliga karaktärer, å andra sidan så blir jag irriterad på Caroline. Hur hon kan göra som hon gör och att det är lite "för mycket". Kanske är det så att jag börjar bli för gammal för den här typen av böcker? När jag läste första sidorna så var jag väldigt tveksam, men jag fortsatte att läsa och greps ändå av berättelsen efter bara ett litet tag till.

Inga kommentarer: