onsdag 22 juli 2015

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

För länge sedan läste jag Jonas Jonassons Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann och tyckte inte särskilt mycket om den boken. Inte min riktigt min kopp te om man säger så, tvärtemot de flesta andra som hyllade boken.

För några dagar sedan var min pappa med sambo på besök och då skulle vi se en film en kväll och då blev det denna. Jag tycker nog att filmen var bättre än boken, men den var ingen höjdare direkt. Visst har den vissa underhållande poänger, men annars tycker jag att den var ojämn i kvaliteten och i humorn.

Filmen är 112 minuter lång och Robert Gustafsson spelar huvudrollen Allan Karlsson.

3 kommentarer:

Monika sa...

Gillade inte heller boken, vi är några stycken trots allt :) Har inte sett filmen och vet inte om jag vill. Hade lite svårt för det mesta i boken, men nu är ju Mia Skäringer med i filmen och henne gillar jag ju...

bloggbohemen sa...

Jag tillhörde också dem som inte gillade boken, och filmen är jag väl inte direkt sugen på att se heller.

Robert W sa...

Smaken är som rôven - klôven!
Själv var jag mycket förtjust i både boken och filmen.