fredag 12 december 2014

Lejontämjaren

Nej, nu ska jag inte läsa fler böcker av Camilla Läckberg om hon fortsätter att skriva om Erica och Patrik. I den senaste kriminalromanen Lejontämjaren kom mitt stora irritationsmoment upp nästan på en gång i boken. Nyfikna Erica som inte kan låta bli att lägga näsan i blöt. Usch, så irriterad jag är på karaktären Erica! Jag orkar faktiskt inte läsa mer om henne.

Om jag bortser från detta, så har Camilla Läckberg återigen lyckats  skriva en spännande kriminalroman. Jag trodde ganska tidigt att jag lyckats identifiera mördaren, vilket jag nästan hade gjort också, kan jag säga utan att skriva för mycket. Det är ju lite trist. Samtidigt så var det en hel del villospår då jag ifrågasatte mitt val av mördare innan allt var klart.

Kan ni bortse från Erica, så har ni en kriminalroman som är ungefär som alla andra, underhållande för stunden. Vilket ju kan vara helt okej, särskilt så här i soffan i juletid med en ask paradis bredvid.

Inga kommentarer: