söndag 1 juni 2014

Punkter på en söndag...


Nu är det dags igen för Punkter på en söndag. Det var ett tag sedan, men jag tycker att det är ett finfint sätt att summera helgens läsning på.

  • Som vanligt hinner jag alltid läsa alldeles för lite. Trots att denna helg varit extra lång, så har den bestått av fint väder och just nu är det mycket för mig att göra i trädgården och med barnen så mycket läsning blir det inte. Men lite grann i allafall:)!
  • Jag har läst ut Viveca Stens nya deckare som utspelar sig på Sandhamn. Mina tankar om den kommer senare i veckan.
  • Jag har börjat läsa ett recensionsex från Hoi förlag. Den verkar lovande! Fast jag är tämligen irriterad på en av huvudpersonerna i boken redan nu...

  • Reklamen ligger i en hög här. Den har jag inte hunnit läsa. Inte heller diverse tidningar som ligger och väntar på mig. Både egna köp och tidningar som jag fått av en god vän. 
  • Att ha böcker och tidningar som väntar på mig känns sååå lyxigt. Jag blir glad när jag ser dem, även om det grämer mig lite att jag inte har möjlighet att läsa så mycket. Men den dagen jag blir pensionär, då...
 
Nej, nu ska jag förbereda en grillmiddag på altanen. Njuter av sommaren för fullt!

Inga kommentarer: