tisdag 20 augusti 2013

Augustiresan


 
Anna Fredriksson har blivit en favorit hos mig sedan jag läst hennes två tidigare böcker, så hennes nya, Augustiresan, reserverade jag på biblioteket direkt jag fick nyss om den och i torsdags kunde jag hämta den på bibblan.
 
Augustiresan handlar om 40-åriga Jenny som det senaste året hänt mycket för. Ett nytt jobb som chef på ett företag, vilket hon tyckte skulle bli jättekul och var förväntansfull, men inte blev lyckat alls. Utan mår dåligt och jobbar nästan ihjäl sig, samtidigt som hennes man är otrogen. Hm. Inget roligt liv alltså.
 
Augustiresan bokades tillsammans med tre gamla vänner för att få tid till varandra och prata. Jenny vill inte prata alls, men alla ser att hon mår hur dåligt som helst.
 
Augustiresan är lika bra som Anna Fredrikssons tidigare böcker, om inte bättre. Jag fastnade direkt i berättelsen redan efter det första kapitlet. En roman som utspelar sig i det vardagliga livet, med arbete, vänner och förhållanden. Jag ser redan nu fram emot Anna Fredrikssons nästa bok!

2 kommentarer:

Cissi sa...

Den här hamnade i min önskelista. Jag har missat att det kommit en ny bok så tack för tipset. Tyvärr verkar inte mitt bibliotek har köpt in den (än).

Boklusen sa...

Den kommer säkert snart till ditt bibliotek. Annars kanske du kan lämna ett inköpsförslag, det brukar jag göra.