fredag 26 juli 2013

Först när givaren är död


 
 
Först när givaren är död är Anna Janssons tionde bok om polisen Maria Wern på Gotland. Den äldre damen Frida blir änka och får veta att hennes make haft hemligheter för henne. Bland annat får hon tag i ett babyskelett som hon vet att maken vetat om men inte på vilket sätt. Frida bestämmer sig för att försöka ta reda på vad mannen haft för sig.
 
I samma veva händer det fler saker på Gotland. Andra människor hittas döda. Så är polisarbetet igång och människor runt omkring involveras på olika sätt.
 
Boken är en ganska typisk Anna Jansson- deckare. Jag upplever att alla böcker är väldigt lika och ibland är det helt okej. En lättsam deckare i hängmattan helt enkelt!

2 kommentarer:

Monika sa...

Det här var den första bok av Anna Jansson som jag köpte. Dessvärre upptäckte jag sedan att det var den tionde delen så jag har så sakteliga försökt ta mig fram till denna, i rätt ordning. Jag har nu läst fem delar och är väl inte överväldigad av dem, men jag fortsätter :)

Boklusen sa...

Så synd! Ja, då är det bara att kämpa på:)!