fredag 18 maj 2012

Köpa böcker

I veckans bokbloggsjerka handlar det om internetbokhandlar!

Många beställer sina böcker från Bokus eller Adlibris. Har du andra tips på internetbokhandlar eller liknande där man kan få tag på böcker till åtkomliga priser?

Jag handlar endast på Bokus. Jag gillar det! Enkelt, fungerar bra, bra pris, ja ungefär så. Gammal vana blir det ju också:)! Det bär emot numera att handla böcker i de vanliga bokhandlarna som är så mycket dyrare än att skicka efter böcker på nätet.

5 kommentarer:

blogg_bohemen sa...

Det är Bokus som gäller för mig med. Jag känner ibland dåligt samvete för att jag inte köper mer i de fysiska bokhandlarna men rent krasst är det ju en prisfråga och ibland också en fråga om utbud. Nu har jag börjat låna allt mer böcker och det är så klart allra mest ekonomiskt. :)

Monika sa...

Jag vill så gärna handla i "riktiga" affärer, men varje gång jag går in i en bokhandel så upptäcker jag att jag får dubbelt så många böcker om jag handlar online. Det är liksom inte försvarbart i mitt huvud :)

Anna sa...

Jag är en sån bekväm typ som gillar att kunna klicka hem böcker för som och extra bekvämt är det när jag bor på landet på sommaren.

Nilmas Bokhylla sa...

SV: Jaa, men gör det :D

Skrivande sa...

Visst är det både billigt och praktiskt med internetbokhandlar, men det är lite synd att man kommer ifrån de "riktiga" bokhandlarna. Försöker blanda adlibrisbeställningar med second hand för att ändå få gå runt och titta bland böcker på riktigt ibland :)