tisdag 9 augusti 2011

Bokklubbskväll


Igårkväll var det dags för den tredje bokklubbskvällen under 2011. Vi var hemma hos fru X i hennes mysiga hem och blev bjudna på en underbar laxsallad till middag. Det blev en väldigt trevlig kväll! Längtar redan till nästa gång...

Till igår skulle vi ha läst Igelkottens elegans. Jag och en till hade gett upp läsandet pga att det gick så segt. De två andra hade läst ut boken och gillade den mycket. Detta förvånade mig, så när jag kom hem igårkväll så läste jag ett par kapitel till i boken. Nu ska jag så klart läsa ut den om den är så bra. Fast jag tycker att böcker ska komma igång betydligt fortare än vad denna gör.

Till nästa gång ska vi läsa Niceville. Den boken hoppas jag mycket på!

7 kommentarer:

Fröken S sa...

Alla verkar gilla den, men jag tycker som du. Seg och jag föll inte för karaktärerna.

enligt O sa...

Absolut älskade den och upptäckte till min förvåning att ingen annan i min bokklubb gjorde det. Konstig känsla!

Boklusen sa...

Vad olika åsikter det finns om boken! Intressant. Jag måste definitivt läsa ut den och se vad jag tycker!

Erika sa...

Igelkottens elegans har jag inte läst men Niceville läste jag för ett tag sedan och den är en av de bästa böcker jag läst i år. Perfekt som bokcirkelbok!

Boklusen sa...

Erika: Roligt att höra att du tyckte så mycket om Nicevill! Då finns det gott hopp:)!

Boktokig Eva Boström sa...

Men vad lustigt! Vi ska också läsa Igelkottens elegans, men vår träff är nästa helg!

Boklusen sa...

Det ska bli spännande att se vad du tycker, Boktokig!