tisdag 7 juni 2011

Mattidningar


Jag lockas av mattidningar. Kanske tror jag att de ska göra underverk med min inspiration för matlagningen? Ibland gör de det, oftast inte. Men jag sitter och läser och drömmer mig bort i dem och njuter av alla bilder och recept. Så nöje har jag i allafall.

Tidigare läste jag oftast tidningen Allt om mat. Jag har prenumererat på den i många perioder under min vuxna tid och ibland också långa perioder. Nu har jag precis tecknat en korttidsprenumeration och fick mitt första nummer häromdagen. Jag blev lite besviken och tycker att den tappat stinget lite. De har ny layout, men ändå känns den inte kul!



Däremot känns tidningen Lantliv Mat och vin väldigt rätt för mig just nu. Härliga och inspirerande recept. Fina bilder. I like it a lot! Jag undrar om inte helgens efterrätt ska få komma ur senaste numret?!

2 kommentarer:

Millas Hälsoblogg sa...

Lantliv mat vin har jag inte läst tack för tipset.
Allt om mat tycker jag är sådär bra.
Däremot har jag hittat en del recept från nätet som kommer från dem.
Jag bloggade precis om ett recept som jag tagit delar ifrån Allt om Mat. Ha en bra dag

Boklusen sa...

Allt om mat's recept finns ju tillgängliga på deras hemsida. Det är bra. Hoppas att du kommer att gilla Lantliv mat och vin!